Een bestaande agenda delen
Je kunt de hoofdagenda voor je account delen, of een andere agenda die je hebt gemaakt.
- Open Google Agenda op je computer. Je kunt geen agenda's delen vanuit de Google Agenda-app.
- Zoek aan de linkerkant het gedeelte 'Mijn agenda's'. Je moet misschien klikken om dit uit te vouwen.
- Plaats de muisaanwijzer op de agenda die je wilt delen en klik op Meer
Instellingen en delen.
- Delen met afzonderlijke mensen: voeg bij 'Delen met bepaalde personen' de persoon of het e-mailadres toe van de persoon met wie je de agenda wilt delen.
- Algemenere instellingen voor delen wijzigen: kies bij 'Toegangsrechten' een optie in het dropdownmenu. Meer informatie over deze opties vind je hieronder.
- Als iemand nog niet is toegevoegd, klik je op Mensen toevoegen.
- Voeg mensen toe en klik op Verzenden.
Als je je agenda met een afzonderlijk e-mailadres hebt gedeeld, ziet die persoon je agenda in zijn lijst 'Andere agenda's'. Als je je agenda met een e-mailgroep hebt gedeeld, zien deze mensen de agenda in hun lijst 'Andere agenda's' zodra ze op de link in de e-mailuitnodiging van Google Agenda klikken.