Binnen Google Drive heb je de mogelijkheid om een map of drive te delen en hier de rechten over te beheren.

Deze opties zijn nodig wanneer je bijvoorbeeld alleen toegang wil geven om documenten binnen een drive te bekijken.

Hieronder leggen we kort uit welke opties er zijn en wat de functies hiervan zijn.




Gedeelde Drives


Onder gedeelde drives worden de drives met daarbij behorende mappen en documenten verzameld en beschikbaar gesteld.

In dit gedeelte maak je een gedeelde drive aan, voeg je de personen toe en ken je de juiste rechten toe.


Leden toevoegen


Via Leden toevoegen kom je in het registreer gedeelte voor de drive, hier kun je personen toevoegen aan de hand van een e-mail adres.


 

Rechten en leden toevoegen


Voer het e-mail adres in van een nieuw lid en geef aan welke rechten deze mee krijgt binnen de gedeelde drive.

Met verzenden bevestig je de uitnodiging en kun je indien gewenst dit eventueel met een bericht mededelen.


 

Leden beheren en Ledentoegang


Via leden beheren krijg je het overzicht ledentoegang met welke personen er lid zijn van de drive of documenten.

In dit overzicht kun je klikken op Manager waarmee je het overzicht hieronder krijg te zien.
Hier kun je de rechten toewijzen die deze krijgt en eventueel klikken op lid verwijderen om iemand