Nieuw ticket Mijn tickets
Welkom
Inloggen  Aanmelden

Het internet / netwerk doet het op meerdere computers of de gehele school niet

Probeer allereerst de onderstaande stappen te doorlopen en noteer wat u gedaan heeft.
Met deze informatie kunnen wij u sneller van dienst zijn.
Als u alle stappen doorlopen heeft en het probleem is daarmee niet verholpen, dan kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen.


1. Controleer of het probleem speelt met de bekabelde verbinding, draadloos, of beide. Zo is de oorzaak van de storing beter te herleiden.


2. Ga na of er een storing speelt bij de netwerkprovider van de school. (Ziggo, KPN of een ander bedrijf)

De storingspagina kunt u vinden op hun website of door te zoeken naar bijvoorbeeld "ziggo storing". Als er een storing bekend is kunt u het beste de provider bellen. Zolang de provider de storing niet verholpen heeft kunnen wij niks voor u betekenen.


3. Wat geven de LED lampjes van het modem aan? Dat is het kastje van Ziggo, KPN, of een andere netwerkprovider.


Standaard horen de eerste vier LED's stabiel te branden, dit kan zowel groen als oranje zijn. Herstart het modem door de stekker uit het modem of het stopcontact te halen, wacht 60 seconden en stop de stekker er weer in. 

Het kan even duren voordat het modem volledig opgestart is, maximaal vijf minuten.
Controleer of de LED's veranderd zijn en of er weer verbinding is.


4. Wat geven de LED lampjes van de router aan? Dit is vaak een klein kastje met enkele kabels er in, meestal is dit een EdgeRouter van het merk Ubiquiti.

Herstart de router door de stekker uit de router of het stopcontact te halen, wacht 60 seconden en stop de stekker er weer in. 

Het kan even duren voordat de router volledig opgestart is, maximaal vijf minuten.
Controleer of de LED's veranderd zijn en of er weer verbinding is.

Als u alle stappen doorlopen heeft en het probleem is daarmee niet verholpen, dan kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen. 




Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.