Voordat je telefonisch contact met ons opneemt, is het verstandig eerst onderstaande stappen te volgen en te noteren wat je hebt gedaan. Dit kan ons helpen om je sneller van dienst te zijn.
Controleer of het probleem zich voordoet met de bekabelde of draadloze verbinding, of met beide. Zo kunnen we beter achterhalen wat de oorzaak van de storing is.
Kijk of er een storing is bij de netwerkprovider van school (Ziggo, KPN of een ander bedrijf). Een overzicht van storingspagina's vind je in dit item van onze Supportal. Als er een storing bekend is, is het verstandig om de provider te bellen. Zolang de provider de storing niet verholpen heeft, kunnen we helaas niets voor je doen.
Wat zeggen de LED-lampjes van het modem? Dit is het doosje van Ziggo, KPN of een andere netwerkprovider.
Standaard zouden de eerste vier LED's stabiel moeten branden en dit kan zowel groen als oranje zijn. Herstart het modem door de stekker uit het modem of het stopcontact te halen, wacht 60 seconden en stop de stekker er weer in. Het kan even duren voordat het modem volledig opgestart is, maximaal vijf minuten. Controleer of de LED's veranderd zijn en of er weer verbinding is. Mocht er nog geen verbinding zijn, noteer dan welke lampjes er branden.
Wat zeggen de LED-lampjes van de router? Dit is vaak een klein doosje met enkele kabels eraan, meestal een EdgeRouter van het merk Ubiquiti. Noteer welke lampjes branden en welke kleur deze branden
Herstart de router door de stekker uit de router of het stopcontact te halen, wacht 60 seconden en stop de stekker er weer in. Het kan even duren voordat de router volledig opgestart is, maximaal vijf minuten.
Controleer of de LED's veranderd zijn en of er weer verbinding is. Als bovenstaande stappen het probleem nog niet hebben verholpen, of je komt er op een eerder moment al niet uit, dan kun je uiteraard altijd telefonisch contact met ons opnemen.