Nieuw ticket Mijn tickets
Welkom
Inloggen  Aanmelden

Basispoort tegels - Niet zichtbaar, laadt niet of geen plaatje

Wat kunt u doen als bijvoorbeeld de tegel "Wereld in getallen" niet zichtbaar is in uw COOL portaal?


  • Controleer allereerst of de lesmethode wel beschikbaar is voor u of de leerling

dit kan via de website van Basispoort.


  • De lesmethode komt niet voor in basispoort

Als de methode niet beschikbaar is, dan zult u nog geen licentie hebben.

Controleer hiervoor of u in het LAS van de school bent gekoppeld aan de groep waar de licentie bij hoort.

zodra u bent gekoppeld aan de groep zal de licentie, en daarmee de lesmethode beschikbaar worden.


  • Leerlingen of leerkrachten zijn goed gekoppeld in het LAS maar zien de methode niet

Dan kan de ICT-coördinator van de school in het portaal van de uitgever, zoals Malmberg, Zwijssen of Blink, onder de optie "Beheer" de licenties koppelen aan de groepen. Daarna zal de licentie wel beschikbaar zijn voor de leerling.


Mocht het bovenstaande goed staan maar de lesmethode is nog steeds niet zichtbaar in Basispoort?

Neem dan contact op met Basispoort.

Basispoort Contactpagina



  • De lesmethode komt wél voor in basispoort

Is de licentie in de afgelopen vier uur gekoppeld aan de groep of medewerker?

De lesmethodes worden om de vier uur gesynchroniseerd met het COOL portaal.

Het kan tot vier uur duren voordat de tegel zichtbaar is.
Mocht u de lesmethode direct nodig hebben, dan is deze ook te vinden via Basispoort.


Is de licentie al langer gekoppeld aan de groep of medewerker?
Kijk dan of de applicatie in het COOL portaal onder Favorieten of Overige Applicaties staat, dit kan aan de linkerkant van de applicatiebibliotheek.




  • De tegel in het COOL Portaal is wel zichtbaar, maar de website laadt of klopt niet

Als u op de tegel klik maar de lesmethode zelf komt vervolgens niet in beeld, dan kan dit aan de cookies of cashe liggen.

Dit zijn gegevens die worden opgeslagen in uw account om pagina's sneller te kunnen laden.

Echter kan een fout geladen pagina hierdoor fout blijven laden, desondanks dat de webpagina voor iemand anders goed bereikbaar is.
Vaak ziet u bij malmberg tegels deze melding:

Hieronder de handleiding voor Google Chrome en Microsoft Edge.


  • Cookies verwijderen - Google Chrome:

Open Google Chrome op de computer.

Klik rechtsboven op de drie puntjes en vervolgens op instellingen.

Klik op Privacy en beveiliging en dan Cookies en andere sitegegevens.

Klik op Alle sitegegevens en -rechten bekijken en vink Cookies en andere browsegegevens en Gecachte afbeeldingen wissen aan

Klik op Wissen om te bevestigen.


  • Cookies verwijderen - Microsoft Edge:

Open Microsoft Edge op de computer.

Klik rechtsboven op de drie puntjes en vervolgens op instellingen.

Klik op privacy, zoeken en services.

Scroll naar Browsegegevens wissen en klik op Kies wat u wilt wissen.

Kies bij Tijdsbereik de optie Gehele tijd.

Vink hierbij Cookies en andere sitegegevens en Afbeeldingen en bestanden in de cache aan, de rest niet.

Klik op Nu wissen om te bevestigen.



Mocht dit niet helpen, dan kan het ook zo zijn dat de pagina die u bezoekt een storing heeft, neem dan contact op met de uitgever van het lesmateriaal.



Al het bovenstaande gecontroleerd en u komt er niet uit?
Neem dan telefonisch contact met ons op:
085 273 3007






Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.