1. Voeg de nieuwe medewerker, leerkracht of leerling aan Parnassys toe en koppel deze desnoods aan de juiste groep. Geef in Parnassys nog niet het school email adres op van die gebruiker, maar bijvoorbeeld zijn of haar privé email adres.


2. De nacht daarop, rond middernacht, synchroniseert Parnassys zijn gegevens met COOL en ontvangt COOL de volledige naam van de nieuwe gebruiker. Op basis van die naam maakt COOL in Google en in Office 365 automatisch een account aan in het zelfde formaat als jullie huidige adressen, bijvoorbeeld:


eerstelettervoornaam.eerstelettertussenvoegselachternaamzondermeisjesnaam@schooldomein.nl


3. De dag erna kan de ICTer in COOL controleren of de gebruiker goed is binnengekomen bij ons en of het account is aangemaakt, via:

Applicatiebeheer > Logs > Parnassys


image



Als blijkt dat er een foutmelding is opgetreden tijdens de synchronisatie, dan kan de ICTer met ons contact opnemen zodat wij het kunnen oplossen.


4. Nadat het account succesvol is aangemaakt kan het nieuwe mail adres in Parnassys ingesteld worden. Als bij stap 1 namelijk dit adres al is ingevuld dan heeft Parnassys de activatie mail voor zijn of haar Parnassys account verstuurd naar een nog niet bestaand adres en moet de school contact opnemen met Parnassys om het Parnassys account te laten activeren.


5. Het account is klaar voor gebruik! Het account is tijdens de synchronisatie automatisch toegevoegd aan de medewerkers/team mailgroep van de school en gekoppeld aan eventuele leerling mailgroepen. Daarmee heeft het account dus al rechten op de Drive mappen van de school, met onderstaande link kan de gebruiker erbij:


https://support.cloudwise.nl/solution/articles/228753-nieuwe-medewerker-ziet-geen-mappen-in-drive-