Een bestaande agenda delen

Je kunt de hoofdagenda voor je account delen, of een andere agenda die je hebt gemaakt.

  1. Open Google Agenda op je computer. Je kunt geen agenda's delen vanuit de Google Agenda-app. 
  2. Zoek aan de linkerkant het gedeelte 'Mijn agenda's'. Je moet misschien klikken om dit uit te vouwen. 
  3. Plaats de muisaanwijzer op de agenda die je wilt delen en klik op Meer Meer en vervolgens Instellingen en delen.
  4. Delen met afzonderlijke mensen: voeg bij 'Delen met bepaalde personen' de persoon of het e-mailadres toe van de persoon met wie je de agenda wilt delen.
  5. Algemenere instellingen voor delen wijzigen: kies bij 'Toegangsrechten' een optie in het dropdownmenu. Meer informatie over deze opties vind je hieronder.
  6. Als iemand nog niet is toegevoegd, klik je op Mensen toevoegen.
  7. Voeg mensen toe en klik op Verzenden.

Als je je agenda met een afzonderlijk e-mailadres hebt gedeeld, ziet die persoon je agenda in zijn lijst 'Andere agenda's'. Als je je agenda met een e-mailgroep hebt gedeeld, zien deze mensen de agenda in hun lijst 'Andere agenda's' zodra ze op de link in de e-mailuitnodiging van Google Agenda klikken.