Een nieuwe agenda maken om te delen

Je kunt een nieuwe agenda maken en andere mensen uitnodigen om deze te bekijken of te bewerken. Wanneer je een afspraak maakt, wordt een optie weergegeven waarmee je kunt kiezen aan welke agenda je de afspraak wilt toevoegen.

  1. Open Google Agenda op je computer. Je kunt geen agenda's maken of delen vanuit de Google Agenda-app.
  2. Klik aan de linkerkant boven 'Mijn agenda's' op Toevoegen Toevoegen en vervolgens Nieuwe agenda.
  3. Voeg de naam van de agenda toe.
  4. Klik op Agenda maken.
  5. Klik aan de linkerkant op de naam van je nieuwe agenda.
  6. Kies onder 'Toegangsrechten' een optie in het dropdownmenu. Meer informatie over deze opties vind je hieronder.
  7. Als iemand nog niet is toegevoegd, klik je onder 'Delen met bepaalde personen' op Mensen toevoegen.
  8. Voeg mensen toe en klik op Verzenden.

Als je je agenda met een afzonderlijk e-mailadres hebt gedeeld, ziet die persoon je agenda in zijn lijst 'Andere agenda's'. Als je je agenda met een e-mailgroep hebt gedeeld, zien deze mensen de agenda in hun lijst 'Andere agenda's' zodra ze op de link in de e-mailuitnodiging van Google Agenda klikken.

Belangrijk: Als je je nieuwe agenda wilt weergeven op je Android-telefoon of -tablet, moet je synchronisatie inschakelen voor die agenda.