As je hulp nodig hebt kun je telefonisch contact opnemen met de Support-afdeling van Cloudwise. 

Om je beter te helpen kunnen we meekijken op je computer.


Windows-computer

Werk je op een Windows-computer of -laptop van de school, en is deze in beheer van Cloudwise? 

Dan  is staan er meestal twee stickers op de computer. Op de ene sticker staat ons telefoonnummer, op de andere staat een afkorting van de stichting naam, schoolnaam en een nummer voor de computer, bijvoorbeeld STICHTING-SCHOOLNAAM-01. 

Geef deze door aan de medewerker van Cloudwise. De medewerker kan dan de computer opzoeken, verbinding maken en direct met je mee kijken. 


Je kan de computer naam en nummer ook op het bureaublad vinden, rechtsonder, vermeld als Hostname.  

Mocht de naam daar ook niet staan kun je de naam rechts onderin vinden in de taakbalk. Klik op het pijltje naast de tijd ga met je muisaanwijzer over het blauwe wolkje. De naam van je computer komt dan getoond.


Heb je een Windows of Mac computer en is hij niet in ons beheer?

Klik hier om naar ScreenConnect te gaan


Volg daarna de aanwijzingen van de medewerker van Cloudwise.


Chromebook en andere Chrome-apparaten

Op Chromebooks kunnen we ook meekijken via Chrome Remote Desktop. 

Klik hier om naar Chrome Remote Desktop te gaan


Zie je bij Ondersteuning krijgen zoals in de foto hieronder een download knop staan? Klik dan op die download knop.



Vervolgens kan je in de Chrome Web Store pagina die daarmee opent de Chrome Remote Desktop extensie toevoegen aan Chrome:



Ga daarna weer terug naar Chrome Remote Desktop. Bij Ondersteuning staat nu de optie Code genereren. Klik daar op en geef de gegenereerde code aan ons door. Het beste is als je dit met ons aan de telefoon doet aangezien die code kort beschikbaar is voordat het vervalt. 


Mocht er mee gekeken moeten worden op het account van een leerling op een Chromebook laat het ons weten, dan moeten wij deze extensie voor de leerling toevoegen. Leerlingen mogen vaak namelijk zelf geen extensies installeren.