Nieuw ticket Mijn tickets
Welkom
Inloggen  Aanmelden
Open navigation

De synchronisatie lijkt niet gedraaid te hebben

Met de jaarovergang krijgen we vaak de volgende meldingen:

  • De leerlingen staan nog in het vorige leerjaar
  • De groepen zijn niet geupdatet
  • Teams / Google Classroom lijkt niet geupdatet
  • Nieuwe medewerkers worden niet aangemaakt
  • Nieuwe leerlingen worden niet aangemaakt


COOL Beheerders kunnen ook de volgende (voorbeeld) melding zien bij de synchronisatie logboeken:

Er is iets misgegaan tijdens de synchronisatie
Empty data sets for students or teachers, no teachers in: 'schoolnaam1.domein.nl' and no studens in : 'schoolnaam1.domein.nl'


Dit houdt in dat wij op het moment van de synchronisatie de data van medewerkers/leerkrachten en leerlingen niet uit konden lezen voor 'schoolnaam1.domein.nl'.

  • De medewerkers/leerkrachten of de leerlingen zijn op het moment van de synchronisatie nog niet gekoppeld aan hun groepen, niet actief, etc.
  • Waar het precies aan ligt kunnen wij niet zien, behalve om welke locatie het gaat en of het gaat om de medewerkers/leerkrachten of de leerlingen.

Omdat er geen gebruikers bekend zijn bij de school waartot de melding betrekking heeft, wordt de synchronisatie niet gedraaid. 

Dit omdat anders alle gebruikers waarvan geen data bekend is worden geblokkeerd, waardoor alle leerlingen of medewerkers/leerkrachten van 'schoolnaam1.domein.nl' geen gebruik meer kunnen maken van hun account. Dit willen we natuurlijk niet!

  • Het kan ook één van de twee betreffen, dus óf de leerlingen, óf de medewerkers/leerkrachten.Dit kan ook per school verschillen, lees de melding dus goed als je COOL beheerder bent.


"Ik ben niet van 'schoolnaam1.domein.nl', maar van 'schoolnaam2.domein.nl', hoe kan ik er voor zorgen dat de synchronisatie voor mij wel draait?"

  • We kunnen per locatie de synchronisatie tijdelijk uitschakelen. Dit mogen wij alleen doen als dit is aangevraagd door de BICT of het bestuur.
  • We schakelen dan de synchronisatie uit voor de locatie waarop de synchronisatie vastloopt. 
  • Zodra de locatie in kwestie zeker weet dat de data aangevuld is kunnen we de synchronisatie voor de desbetreffende locatie weer activeren.


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.