Nieuw ticket Mijn tickets
Welkom
Inloggen  Aanmelden

Basispoort tegels - Probleemoplosser

Voor de meeste scholen is het COOL Portaal zo ingesteld dat de beschikbare Basispoort applicaties automatisch worden geplaatst in de applicatiebibliotheek van zowel de leerkracht als de leerling. Je zult dus van iedere methode, waarvan je als groep een licentie hebt, een tegel in het COOL Portaal vinden. Het automatisch ophalen van deze beschikbare applicaties gebeurt vanaf de eerste keer inloggen, elke vier uur. Maar wat kun je doen als de applicatie niet zichtbaar is? 


1. Controleer allereerst of de lesmethode wel gekoppeld is aan jouw account en/of het account van de groep. Dit kun je controleren op de website van Basispoort. 

  • Komt de lesmethode niet voor in Basispoort? Dan is er helaas geen licentie voor deze methode. Zien de leerlingen de methode wel in hun COOL Portaal? Controleer dan of je in het Leerling Administratie Systeem gekoppeld bent aan de groep waar de licentie bij hoort. Zodra u bent gekoppeld aan de groep zal de licentie en daarmee de lesmethode beschikbaar zijn. 


2. Leerlingen en/of leerkrachten zijn goed gekoppeld in het Leerling Administratie Systeem, maar zien de methode niet. 

  • De ICT-co√∂rdinator van de school kan in de omgeving van de uitgever, bijvoorbeeld Malmberg of Zwijssen, de licenties koppelen aan de groepen. Dit kan onder de optie 'Beheer'. Vervolgens wordt de methode zichtbaar voor de leerling. 
  • Mocht deze koppeling al aanstaan in de omgeving van de uitgever, maar is de lesmethode alsnog niet zichtbaar in Basispoort? Neem dan contact op met Basispoort.  


3. De lesmethode komt wel voor in Basispoort, maar is niet zichtbaar in het COOL Portaal. 

  • Is de lesmethode net gekoppeld aan de groep en/of medewerker? Dan kan het vier uur duren voordat de methode zichtbaar is in het COOL Portaal. De methode kan al wel worden opgezocht via de website van Basispoort
  • Is de licentie al langer gekoppeld aan de groep of medewerker? Kijk dan of de applicatie in het COOL Portaal onder 'Favorieten' of 'Overige applicaties' staat. Dit kan aan de linkerkant van de applicatiebibliotheek.



4. De tegel in het COOL Portaal is wel zichtbaar, maar de website laadt of klopt niet. 

  • Opent de website van de lesmethode zich wel maar komt er niks in beeld? Dan kan dit aan de cookies of cashe liggen. Dit zijn gegevens die worden opgeslagen in je account om pagina's sneller te kunnen laden. Het kan alleen voorkomen dat een fout geladen pagina hierdoor blijft laden, terwijl de pagina voor een ander wel goed bereikbaar is. Vaak zie je bij Malmberg de volgende melding:

          

  • Je kunt dit probleem oplossen door op de volgende manier de cookies en cache te verwijderen: 

          Binnen de Chrome Browser:

            1. Druk op de toetscombinatie Ctrl+Shift+Backspace.

            2. Selecteer bij 'Periode' de optie 'Alles'.

            3. Vink 'Cookies en andere sitegegevens' aan.

            4. Vink 'Gecachte afbeeldingen en bestanden' aan.

            5. Druk vervolgens op 'Gegevens wissen'.

 

            Binnen de Edge Browser:

            1. Druk op de toetscombinatie Ctrl+Shift+Delete.

            2. Selecteer bij 'Tijdsbereik' de optie 'Gehele tijd'.

            3. Vink 'Cookies en andere sitegegevens' aan.

            4. Vink 'Afbeeldingen en bestanden in de cache' aan.

            5. Druk vervolgens op 'Nu wissen'.

  • Mocht dit niet helpen, dan kan het zo zijn dat de uitgever van de lesmethode een storing heeft. Op onze storingspagina kun je de juiste website bij de juiste uitgever vinden. 


Al het bovenstaande gecontroleerd, maar werkt het nog niet? Neem dan telefonisch contact met ons op: 

085 273 3007



    

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.