Nieuw ticket Mijn tickets
Welkom
Inloggen  Aanmelden

Basispoort tegels - Probleemoplosser

Voor de meeste scholen is het COOL Portaal zo ingesteld dat de beschikbare Basispoort applicaties automatisch worden geplaatst in de applicatiebibliotheek van zowel de leerkracht als de leerling. Je zult dus van iedere methode, waarvan je als groep een licentie hebt, een tegel in het COOL Portaal vinden. Het automatisch ophalen van deze beschikbare applicaties gebeurt vanaf de eerste keer inloggen, elke vier uur. Maar wat kun je doen als de applicatie niet zichtbaar is? 


Staat de tegel bij overige applicaties?

In het COOL portaal kan je applicaties indelen zoals je zelf wilt, zo kan je ook de applicaties slepen naar 'Overige applicaties'.

Zeker bij jongere leerlingen komt het voor dat dit per ongeluk is verplaatst.

Geen paniek, dit kan je als leerkracht ook monitoren!

Meer informatie hierover vind je hier.

Ik krijg een foutmelding of wit scherm als ik op de tegel klik.
Opent de website van de lesmethode wel, maar komt er niks in beeld?

Dan kan dit aan de cookies of cache liggen. Dit zijn gegevens die lokaal in de browser worden opgeslagen om pagina's die je bezoekt sneller te kunnen laden, echter kan het voorkomen dat een pagina ineens fout wordt geladen juist door deze gegevens.
Soms blijft het scherm wit, de pagina kan blijven laden of je krijgt een foutmelding zoals deze:


Je 
kunt dit probleem oplossen door op de volgende manier de cookies en cache te verwijderen!


Binnen de Google Chrome Browser:
Druk op de toetscombinatie Ctrl+Shift+Delete.
Selecteer bij 'Periode' de optie 'Alles'.
Vink 'Cookies en andere sitegegevens' aan.
Vink 'Gecachte afbeeldingen en bestanden' aan.
Druk vervolgens op 'Gegevens wissen'.

Binnen de Microsoft Edge Browser:
Druk op de toetscombinatie Ctrl+Shift+Delete.
Selecteer bij 'Tijdsbereik' de optie 'Gehele tijd'.
Vink 'Cookies en andere sitegegevens' aan.
Vink 'Afbeeldingen en bestanden in de cache' aan.
Druk vervolgens op 'Nu wissen'.

Mocht dit niet helpen, dan kan het zo zijn dat de uitgever van de lesmethode een storing heeft. Op onze storingspagina kun je de juiste website bij de juiste uitgever vinden.
De tegel is helemaal niet zichtbaar in het COOL portaal, wat nu?
Het kan tot vier uur duren voordat een lesmethode zichtbaar wordt in het COOL portaal als je deze zojuist hebt toegevoegd.
Dit omdat het vanuit de uitgever eerst wordt doorgestuurd naar Basispoort voordat de lesmethode in het COOL portaal komt.

Heb je de lesmethode of licentie nog niet gekoppeld aan de groep of aan de leerlingen?
Dit kunnen wij helaas niet voor je doen. Het koppelen van de methodes gebeurt namelijk vanuit het beheersportaal van de uitgeverij. Zodra dit gedaan is kan het dus tot vier uur duren.
De ICT-Coordinator van de school kan de lesmethode of licentie koppelen aan de groep of leerling, zodat de leerling deze kan gebruiken.
Tekst en uitleg vindt je op de webpagina van de uitgeverij, hier volgen een aantal handige links.


Blink
Koppeling Basispoort

Cito
Leerling in beeld

Lexima
Handleiding Lexipoort

Malmberg
Methode niet zichtbaar in Basispoort
Licenties per kind koppelen

Nieuwsbegrip
Nieuwsbegrip en Basispoort koppelen

Noordhoff
Junior Cloud

ThiemeMeulenhoff
Veelgestelde vragen, hulp bij inloggen

Zwijssen
Top 5 veelgestelde vragen (Scroll naar beneden)

Kom je er na deze stappen nog steeds niet uit? 
Neem dan contact op met onze supportdesk via een ticket of bel naar 085 273 3007

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.