Nieuw ticket Mijn tickets
Welkom
Inloggen  Aanmelden
Open navigation

Screenshot maken en opsturen naar Support

Indien je informatie hebt dat ons eventueel kan helpen met het begrijpen van een probleem dan kan je gemakkelijk een screenshot maken van het scherm waarop de foutmelding of informatie te zien is.


Zodra wat je ons wilt opsturen op het scherm te zien is druk je op je toetsenbord op de knop 'Print screen' of 'Prt Scr'. Die toets vind je hier:



Je ziet mogelijk niks gebeuren op het scherm maar er is wel een screenshot gemaakt. Als je in een ticket een reactie aan het opstellen bent en je klikt met de rechtermuisknop in het tekst veld van het ticket kan je op 'Plakken' klikken om de screenshot te plakken. Je kunt dat natuurlijk ook met de sneltoets ctrl v plakken.



Je kunt ook de sneltoets Windows toets + Shift + S gebruiken om een screenshot van een gedeelte van het scherm te maken die je dan zelf kunt kiezen. Die plak je dan ook weer in een reactie net als hierboven uitgelegd staat.


Soms krijgen we screenshots die in een Word of PDF bestand zijn opgeslagen doorgestuurd, soms krijgen we een foto van het scherm dat dan weer eventueel in een Word of PDF bestand geplaatst zijn terwijl dat op die manier helemaal niet nodig is. Met bovenstaande stappen zie je dus dat het met een screenshot net zo makkelijk kan en dat het direct in een ticket geplaatst kan worden.


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.